Året der gik #2

Hvad skete der mere i 2008 end huset, der ikke blev solgt?

Jo, jeg tog det store spring og skiftede job.

Mine timer på job var efterhånden tæt på de 60 timer om ugen, og jeg var altid efter opgaverne, og aldrig på forkant med udvikling mv.  Oveni kom der en ret træls kamp om en tiltrængt lønforhøjelse, hvor vi bestemt ikke var enige om honoreringen, så jeg lagde kortene på bordet og sagde at hvis ikke de oppede sig, søgte jeg noget andet – hvad jeg så gjorde….

Ved anden lønforhandling sagde jeg at jeg skulle til jobsamtale et andet sted. Og at jeg så derefter måtte bestemme mig.

3. lønforhandling rykkede ikke ved spor – vi var stadig 2.500 kr fra hinanden. Og det måtte jeg acceptere… ( og en lønforhøjelse på 2600 var da fint, mente de…)

Men så sagde jeg ja til et job til 8500 mere om måneden – også en slags penge….. og sagde op. ( og at de så gerne ville give mig det samme i det gamle firma er en hel anden historie…)

Så her er jeg nu – i et 37-timers konsulentjob, uden stress – uden overarbejde, men med en vagtordning, som jeg endnu ikke er med i ( en uge om måneden med hjemmeopkald til kl 18).

Hjemmearbejdsplads, lækker kantine og nye kollegaer.

Alt i alt lækkert – men jeg savner nu alligevel de gamle kollegaer.

Så om det er godt? Tjoeee….nogle dage er det, andre ikke… og jeg føler mig som et utaknemmeligt skarn, fordi jeg ikke helhjertet er med endnu på det nye job!!!

 

Men det kommer nok, håber jeg??!!

Skriv et svar

