Hjemme ved spisebordet

er den bærbare placeret efter at den i går i middagssolen og skyggen var på udearbejde et par timer. Og hvor er det dog hyggeligt at sidde og nusse med sit arbejde på terrassen, mens de fem små killinger vover sig ud i den store verden på terrassen, bliver skræmt lidt af hanen der spankulerer forbi med sit harem, mens han ignorerer hunden der gør af ham, for at få ham til at løbe efter sig- en leg hunden elsker…gø og vente på om den kommer efter hende… :o) Små hjerner små glæder.

Og da jeg så gik ind igen endte jeg ved spisebordet nedenunder i stedet for ved mit skrivebord og dockingstation ovenpå. Og nu har jeg slæbt papirer frem hernede, så jeg kan lige så godt blive her.

Og hjemme ved spisebordet kom der en mail fra arbejdet om rabat på rejser….firmarabat. Blank i øjnene ringede jeg ind til selskabet, der bestemt IKKE kunne sælge mig det tilbud de havde i sidste måned.

NÅ…sagde jeg og efter to minutters konference med manden bestilte jeg en uges ferie sidst i maj for hele familien. Og dér skal jeg ikke arbejde ved spisebordet!!

Det bliver Alcudia og bare afslapning med alle fem. Og det passer alle. Ældste skal aflevere problemformulering til sin 1. g. opgave den dag hvor vi rejser  om aftenen, og så skal han først skrive på selve opgaven EFTER han er tilbage – og da han ikke har forsømmelser ( 1 dag i hele 1. g) er det nok ok.

De to yngste kan nok også få fri uden problemer, og vi to gamle kan jo holde fri alt det vi vil…cirka ;o)  Jeg har jo syv ugers ferie næste år PLUS en ekstra uge, fordi denne er slettet….

Så vi glæder os til maj

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Alcudia
    Apr 08, 2009 @ 20:42:26

    Håber at I havde en god ferie. Mallorca er fantastisk, og Alcudia er perfekt til børnefamlieferien. Stranden er helt utrolig!

    Svar

    • helleq
      Apr 09, 2009 @ 08:38:50

      Vi havde en helt fantastisk tur dernede. Vejret var ikke det varmeste, men vi havde heldigvis lejet en bil lige på de gråvejrsdage vi ramte ind i,
      og der fik vi så kørt øen igennem på kryds og tværs. Og vi nåede også at få et par dage på stranden, så det var bare perfekt🙂

      Svar

Skriv et svar

