Lige om lidt

lukker jeg computeren ned og transporterer den med mig som håndbagage på flyet til Kristianssand i Norge.

Der skal jeg sammen med mine nuværende fire, og kommende tre kollegaer på studietur hos vores nærmeste samarbejdspartner, der bor i Arendal. Programmet er fyldt så godt ud, at jeg ikke når at afse tid til at besøge den familie jeg har i Arendal, så jeg har bedt min far om iKKE at fortælle at jeg er deroppe, så ingen bliver fortørnede over mangel på besøg.

Vi rejser i aften og overnatter på hotellet, så vi har hele dagen i morgen til besøg i og onkring virksomheden. Om aftenen er der sejltur i en times tid, så vi får skærgården at se, og derefter middag med relevante mennesker. Tirsdag fortsætter besøgene i de forskellige sektioner, og når klokken er fire, paakker vi os sammen og tager til Kristianssand, hvor vi tager aftenflyet hjem igen.

Jeg er lidt spændt på turen, da vores kommende kollegaer skal med – og vi har jo ikke noget forhold til dem endnu. Vi kommer fra meget forskellige virksomhedskulurer – vi er et frit handelssselskab og de er en offentlig virksomhed, som kommunen frasælger. Alene det giver allerede nu noget fnidder, ad de ikke tænker kommercielt på samme måde som os. Dem: “Vi skal jo gemme nogle kunder til næste år”….Os: “Øhh, nej det skal vi altså ikke, for så tager konkurrenterne dem i stedet for…og der er et landfuld at tage af!!!”…De er vant til regler, hvor vi har en regel om at tage beslutninger selv – og det efterfølgende ansvar, uanset om det er skidt eller godt.

Og jeg har allerede nu meddelt at jeg ikke agter at skulle diskutere MINE dispositioner, eller spørge om lov senere…Jeg forventer helt klart, at man oså i den nye struktur giver mig frie hænder til at disponere…for ellers er jeg væk, hurtigere end de aner!!

Men jeg håber at turen kan give os et lidt bedre indblik i de processer og samarbejder vi nu skal til at have, og at det forløber bedre end frygtet….

Og efter Norge har jeg en ues ferie, og det er da ikek værst, vel??

Skriv et svar

