En lidt sjov ting

Danmarks Statistiks hjemmeside kan man kigge på alt muligt mærkeligt omkring navne: Og nu er der kommet nye ting til.. Populariteten af ens navn gennem årene…. Og det ser skidt ud for mig!!!

Prøv at checke dit navn ud og sammenlign det med din kærestes, f.eks. På trods af at min har et kedeligt navn, er det på trods en klassiker, kan jeg se….. og tage til efterretning 😉

Men en ting, der undrede mig lidt var, da jeg søgte på kombinationen mellem fornavn og efternavn…og fik beskeden : “Under to har dit navn i Danmark”.  Okay… det havde jeg ikke lige regnet med, når man har et -sen efternavn.

Og så kom den store overraskelse, for selvom det er et -sen efternavn vi har i familien, er der under 2000 mennesker, der hedder det, og det er dermed med under navnebeskyttelsesreglerne. Så kom bare an , I der skifter fra vores ikke-fine-nok-navn. ( såsom et par kusiner og niecen bl.a.)… At hedde vortes navn er faktisk fint nok…..

Check dit efternavn her: Familiestyrelsen

Men jeg kan da godt se, at mit slægtsnavn, som jeg har som mellemnavn – og som jeg IKKE har givet videre til børnene, fordi mange navne er et mareridt,  er betydeligt mere sjældent. Kun 59 mennesker hedder det. Men jeg tror nu alligevel, at jeg bibeholder mit -sen.

1 kommentar (+add yours?)

  1. Tina Thomsen
    mar 09, 2008 @ 14:01:08

    Svar

Skriv et svar

