Hvor typisk

Ja,nu er ferien slut, og Helle sidder herhjemme med ondt i halsen, tør irriterende hoste og rendende næse…. Hyggeligt, ikke?

 Og hvor er det dog tpisk at an, når man endeligt holder fri, også inviterer alle de gemte sygedage frem. Det startede da vi var i København med ondt i halsen. Pyt tænkte jeg og tog et ekstra tørklæde om halsen. Dagen derefter – om fredagen syntes jeg at det var lidt bedre, men i løbet af lørdagen strammede det til igen, og jeg kunne godt mærke, at det ikke bare var flygtigt.

Og på trods af at jeg tilbragte hele lørdagen i sofaen i selskab med “Mænd der hader kvinder”, og først om aftenen forlod hjemmet for at hente hjemvendende ski-gymnasie-bums-søn, så var det åbenbart ikke nok.

Søndag i slowmotion – læsning af lektier- man er jo begyndt at læse igen, pudsende den evigt løbende næse…Advr.

Og mandag morgen vågner man så med ru hals og ingen synderlig forbedring af tingenes tilstand..*snøft*

Og med husbonds sarkastiske ord ringende i ørene “Ja, de vil sikkert blive vildt glade for at du kommer ind, hostende og snøftende og smitter hele kotoret”, indså jeg at jeg var nødt til at bide i det sure æble  og sygemelde mig.

Så her sidder jeg nu, pakket ind i min elskede dyne, med min bærbare pc, og et arsenal af bøger.

Og samvittigheden plager mig…Jeg burde arbejde, men orker det næsten ikke. Måske lidt, senere??

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Evi
    Feb 26, 2008 @ 08:36:36

    Nåhr, Stakkels dig!
    Lad nu være med at pleje den dårlige samvittighed, du har brug for hvile. Det er da klart!

    Svar

  2. helleq
    Feb 26, 2008 @ 14:32:51

    Jeg har faktisk bare lavet ingenting. Fik ovenikøbet migræne, så det lagde mig helt brak…

    Svar

Skriv et svar

