Tid kan også være luksus

Lige nu er jeg i overskud af tid.

En telefonopringning i morges fra mit arbejde om, at systemerne atter er nede – de brød sammen mandag aften- og at de nok tidligst ville være oppe i eftermiddag, gjorde at jeg bare kørte datteren i skole, for derefter at vende bilen og tulle hjem igen. Det er sådan helt sært, for jeg har jo travlt, men kan man ikke komme ind og hente sine filer, så er der jo ikke noget at gøre andet end at blive hjemme og slappe af.

For i går da de virkede on/off fik jeg ryddet op, arkiveret og sorteret i mine papirer, hvorefter jeg gik hjem klokken to halv tre. Det virkede helt surrealistisk at gå hjem i skinnende solskin i stedet for at gå igennem mørke kontorer om aftenen.

Men datteren- hun blev glad, da jeg sendte en sms om at jeg hentede hende fra skole og vi så kunne tage ud at handle ind til hendes fødselsdag- der er i morgen. Luksus, fordi det ikke var i sidste øjeblik jeg skulle handle, og luksus, fordi vi sammen kunne handle det ind hun gerne ville have om eftermiddagen, hvor veninderne kommer med hjem fra skole.

Så i morgen har jeg også fri.

Og min deadline til den 23. januar mht. regnskaber osv -tjaeh……. måske på mandag i stedet.

Skriv et svar

