Tid er en mangelvare

Det har jo være årsafslutning, og det mærkes. Alt bør være færdigt så hurtigt som muligt efter nytår. Nye projekter søsættes og skal overvåges, tilrettes og skrues rigtigt sammen. Det giver arbejdsdage på urimelige længder, og en vis træthed. Men sådan er januar vel bare?

Sidste år var det jo det samme plus det faktum at jeg dengang var ny. I år er opgaverne flere og tungere, mens de der sidste år skulle udvikles på, nu kun er vedligehold og delvist overgivet til kollega med hensyn til daglige opdateringer.

Planen er, at jeg i den kommende tid overtager endnu flere opgaver, og sluser mine “light-opgaver” videre ned i systemet, men i praksis er det desværre lidt således, at kun ganske få opgaver kan videresendes, mens jeg får læsset på ….  Tungt lige nu, men forhåbentligt bedre engang. For jeg skal nok ikke arbejde 12 timer om dagen i evigheder?

Og firmaet VED godt, at de kræver meget- derfor er jeg ud over en fælles bonusordning blevet lovet lønkompensation for de mange timer jeg bruger på jobbet. Og det bliver spændende at se, hvad de så vurderer min indsats til. For det er jo udover vores almindelige forhandlinger, der først er i foråret.

Men tid – det bliver der nok aldrig masser af. I hvert fald ikke dovne-dasetid.

Jeg overvejer at læse en master, men tager lige et enkelt aau-fag i dette forår. For at se, om et enkelt fag vil presse min tid, eller måske få mig til at strukturere bedre.

1 kommentar (+add yours?)

  1. Evi
    Jan 22, 2008 @ 08:36:38

    Kære Helle

    Det lyder hårdt. Jeg håber du passer på dig og får bare lidt tid til at pleje dig selv og hygge med familien.

    Kærlig hilsen Evi

    Svar

Skriv et svar

