Fra fem til ni

Vi skulle have husbond hjem i går, hvor det jo var Mortensaften. Så onsdag tog jeg to ænder op og hang udenfor på “andesømmet”, der er et kæmpesøm på bagsiden af huset, der bruges til blandt andet optøning af ænder, opbevaring af mælk, juice etc, når køleskabet er fyldt ( og temperaturen er til det).

Og stegen lå fint i fryseren. Så alt var klart til os fem.

Fredag aften kører jeg så sønnen til gymnasiefest, og klokken halv to om natten ringer han og vil hjem… I den mellemliggende tid har jeg nærmest befundet mig i en comatiøs tilstand på sofaen.. ;o)

Ja…så jeg tager en jakke på, starter bilen og henter sønnen hjem.

Og hvad har det så med fem til ni at gøre??? Joooe… Klokken tre går jeg så i seng, glad fordi jeg kan sove rigtigt længe lørdag, hvor sønnen først skal på arbejde klokken to og husbond hentes ved tretiden. Lækkert!!!

MEN klokken halv seks ringer telefonen. Det er min lillebror der har været på en meget våd tur i Svendborg med nogle kammerater. Nu er alt lukket, og han kan ikke få fat i kammeraten der skal køre dem hjem til Odense. Mobilen er slukket…..

Okay, siger storesøster, jeg henter dig om tyve minutter.

Så op og hive tøj på, starte bilen og suse til Svendborg, hvor beruset træt bror hentes. Han har barn ( min nevø på snart 15, så barn og barn…)den weekend, så jeg kører ham til Odense, så nevøen ikke skal undvære sin far den halve lørdag.

Spørger hvad de skal lave lørdag aften, og de skal ikke noget, så jeg inviterer dem til Mortensand. Og vi siger farvel og på gensyn. Bilen vendes og futtertil Sy’fyn igen, nu med frisk brød og brunsviger på sædet..Ahhh…

Hjemme igen halv otte, og så trækker dynen lidt igen, så jeg lægger mig til at sove for 3. gang. Snupper et par timer og står derefter op. Rydder huset op, det er jo lørdag *G*

Om eftermiddagen ringer broren så for at bekræfte at de kommer, og så tænker jeg ” hvad pokker…der er jo mad nok” Så broren bliver spurgt om han gider køre forbi vores far og Hanne, hvis de også vil komme. Det vil han gerne, og faderen og Hanne kunne da ikek sige nej til and.

Så i stedet for en stille aften, bare os fem, fik vi en mini-juleaften med and, steg og medister – og risalamande til dessert.

Og hvor er det altså bare hyggeligt at være sammen med sine nærmeste!!!

1 kommentar (+add yours?)

  1. Evi
    Nov 12, 2007 @ 09:48:09

    Kære Helle

    Jeg må endnu en gang beundre din energi. Du er utrolig! Tænk at stå op to gange for at hente familiemedlemmer, som har været ude og more sig. Jeg håber de sætter stor pris på dig, for det fortjener du!
    Hvor var det det dejligt for dig, at du fik samlet familien til Mortensaften. Det lyder meget hyggeligt og man bliver jo helt lækkersulten af din beskrivelse af middagen.

    Kærlig hilsen Evi

    Svar

Skriv et svar

