Han kom ned i køkkenet..

… til mig, da jeg var ved at ordne en uges rod.

Sagde ” jeg har tænkt over det- og du arbejder jo mindst lige så mange timer som mig, så er det ikke rimeligt at jeg fremover tager mig af ALT vedrørende vasketøjet og oprydning og rengøring af stuen? Så kan du nøjes med at tage dig af indkøb, madlavning og køkkenet fremover. Resten deles vi om…..”

Øøøøøh…. sagde jeg….”Joeeeh…men kan du nu også huske at putte i vaskemaskinen og så’en? For jeg plejer jo…….”

Men det mener han nok at kunne huske, og tilbudet om hjælp kom ud fra et ærligt ønske om at aflaste mig lidt i dagligdagen. Og at vi selvfølgeligt hver især også trækker på børnene i hver vores område er noget helt andet….. Og fordelingen med mig i køkkenet er langt det fornuftigste. Jeg ved hvor tingene er og skal være, han sætter forkert på plads og kan ikke begefter huske, hvor han har lagt tingene. Jeg derimod kender pladsen og kan ret hurtigt få ryddet op. Stuen derimod er lettere at ordne. Der er det mest “papir og andet slæb-op”, der lander. Og så er der 70 m2 gulv, der skal vaskes en gang om ugen. Og det er han mand for at gøre….

Så lige nu er jeg glad og taknemmelig for hjælpen. For han er jo også en travl mand. Og endnu er han ikke klar til en rengøringsdame i huset. Men måske det kommer…..???!!??

Skriv et svar

