Paradisæblegele

Er åbenbart et af de søgeord der forekommer mest på min blog.

Jeg har et paradisæbletræ og jeg laver gele hvert år, så her er der en opskrift på det.

Jeg har en saftkoger hvor jeg hiver æblerne i, det er lettest, men har man ikke en sådan kan man godt koge æblerne ( i en lille smule vand 2 -3 dl afhængigt af grydestørrelse), og si saften i et klæde.

Til gele bruges der :

1 liter afkogt saft fra paradisæbler.

en stængel flækket vanille

750 g sukker

1 brev geleringspulver.

Kog saften op med sukkeret og vanillestangen. Når sukkeret er smeltet, tages gryden af blusset. Så puttes geleringspulveret der er blandet med lidt sukker i væsken, og nu skal det bare hældes på glas. skær evt vanillen i minmdre stykker og pput den i glasset med geleen.

Lækkert, hurtigt og faktisk nemt at lave, og det smager vidunderligt til både æble-ting samt ribbenssteg, mv.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. regitze bergmann
    Sep 24, 2008 @ 10:44:57

    Lyder dejligt nemt, men hvor stor mængde æbler til 1 liter saft?
    hilsen Regitze

    Svar

  2. helleq
    Jul 25, 2009 @ 18:52:13

    Jeg plukker til en stor grydefuld æbler – vel fire liter – dækker dem med vand og koger det…

    Svar

Skriv et svar

