Vejret

Kan man ikke snakke om andet, kan man altid snakke om vejret …….. og det gør jeg så nu 🙂

Jeg synes det er forunderligt at man selv i et så lille land som Danmark, ja endda lokalt kan have sådan nogle forskelle i vejret.

I sidste uge druknede Roskilde, mens der kun faldt lidt byger på Fyn. Til gengæld havde vi jo et haglvejr forrige lørdag, som resten af landet gik glip af.

Og selv her på Fynkan man ikke regne med ens vejr. Jeg arbejder i Odense, og husbond i Svendborg. Rent fysisk er det en afstand på under 50 km, men vejrmæssigt er der store forskelle. I går eftermiddags havde jeg i Odense op til flere voldsomme tordenbyger, og da jeg skulle hjem regnede det så tæt, at selv på motorvejen kørte ingen over 70 km/t på grund af nedsat sigt. Da jeg nåede halvvejs, lidt nord for Ringe kørte jeg fra regn over på tør vej, og det fortsatte resten af vejen hjem.

Husbond kunne fortælle, at der i Svendborg havde været lækkert vejr med kun nogle få skyer, mens jeg berettede om brændte huse pga det voldsome tordenvejr og efterfølgende lynnedslag.

Mærkeligt, ikke?

Og…. lige nu er jeg bare glad for at være på arbejde i stedet for på ferie. For når det bliver uge 31, så kommer solen!!

1 kommentar (+add yours?)

  1. styx
    jul 15, 2007 @ 11:08:20

    Svar

Skriv et svar

