Om en time

bliver jeg et år ældre…..

Og hvordan har jeg det så med det? Tjooeh…. med alderen er alder blevet mere et begreb, end noget jeg beskæftiger mig med. Man kan jo alligevel ikke bekæmpe alder. Man kan være velpræserveret i mange grader, men indeni kommer alderen alligevel, så hvorfor ikke bare nyde den alder man har?

Teenagetiden og brydningerne- og samtidigt forelskelse var herrrligt.

Tyverne var karierre, falden til ro og seriøst parforhold.

Trediverne var tiden hvpor jeg fik børn, ny uddannelse og mentalt faldt til ro indeni.

Og nu, hvor jeg er i fyrrerne, hviler jeg meget i mig selv- man har sex på en bedre måde- der skal ikke tænkes i børn mere. Børnene er nu store og selvhjulpne, og vi har faktisk flere og flere weekender uden dem- og hvor vi så kan nyde hinanden. Jeg kan bruge min tid meget mere konstruktivt- jeg skal ike hente i børnehave, fritidsordning eller vuggestue mere. Ynglet kommer selv hjem. Jeg tillader mig at være mere åben overfor både kendte og ukendte, hvilket resulterer i gode samtaler med mennesker jeg ellers aldrig havde snakket med. Jeg har mere tid til overs til “bare Helle”, og jeg begynder at have tiden til både de gode bøger og dage, hvor jeg bare daser. Og jeg er stadig i stand til at lære i et hurtigt tempo, så jeg gror ikke helt til! Så lige i dag er 44 år det suverænt bedste 🙂

4 kommentarer (+add yours?)

  1. styx
    jun 20, 2007 @ 07:07:04

    Det var som sa… øh syv søren.
    Tillykke!!

    Vi deler dato. Overraskende, men det foresvæver mig vi har talt om det en gang før ?

    Svar

  2. helleq
    jun 20, 2007 @ 11:13:29

    Næh, men jeg påstod engang at vi MÅTTE være tvillinger, med alle de ens tests vi tog 😉
    Så måske der er noget om det?!

    Og omsider kan jeg sige “tak i lige måde” mht. dit tillykke ….

    Svar

  3. Pernille
    jun 20, 2007 @ 17:20:54

    Jamen tillykke med dagen 🙂 Det lyder som om du har haft en rar en af slagsen.

    Svar

  4. styx
    jun 21, 2007 @ 06:40:48

    haha, ja hvis man kan være tvilling i forskellig alder.

    Svar

Skriv et svar

