Lønforhandling

 I mit firma har vi individuelle lønforhandlinger. Der gives en pulje, som vi så skal slås om  ” i demokratiets navn”.

MEN jeg har ikke tænkt mig at bede om lønforhøjelse! I stedet for vil jeg have løn for det job jeg har!  Og det er en gevaldig forskel. Lønforhøjelse er jo for et job man har….og en forhøjelse af lønnen i forhold til dette – og da jeg jo ikke er i samme job, må det blive en lønaftale i stedet for forhøjelse.

For aftalen gik jo egentligt på, at jeg i de tre første måneder skulle beholde den løn jeg havde, og retten til at vende tilbage i det gamle job på samme vilkår som før. Derefter kunne vi se på det med løn. Og det burde have været i marts!Men det skete bare ikke… fordi nu var det jo snart alligevel forhandlingstid.

Så jeg forventer at gå til forhandling med et ret stort lønkrav – i hvert fald i forhold til min nuværende løn, og så regner jeg med at få “andre goder” også.  Og jeg er villig til at gå meget langt for at få den rigtige løn. For jeg véd ,at jeg er nærmest uundværlig og GOD til mit job. Så jeg fortjener en anerkendelse i form af rimelig løn!! Ja- jeg gør!!

Og jeg ved allerede nu, at jeg kommer til at kæmpe for lønnen i øverste trin, men jeg er foreberedt, og véd at man når mere, hvis man står fast.

Og er det ikke rimeligt at kæmpe for en ordentlig løn for et godt stykke arbejde?

Skriv et svar

