Mobil i bilen?

Jeg bruger meget at snakke mens jeg kører. For jeg har jo over ½ times kørsel til og fra arbejde hver dag. Og dem kan jeg enten bruge på at høre radio ( hvad jeg ofte gør), ELLER på at nå de telefonsamtaler, der lige skal nåes.

Jeg er så heldig , at der i min bil er monteret talesæt, således at hvis telefonen ringer, så slukker radioen, og telefonen overtager højttaleren, så jeg bare kan snakke ud i den blå luft, uden at skulle bruge hænderne på noget som helst.

Personligt synes jeg at det er både smart, godt og praktisk. Kommer der en sms, bliver den ignoreret- da jeg 100% sikkert ved, at jeg ikke kan sms’e og være koncentreret om at køre samtidigt.

Og husbond har sin “taledims” i øret, så snart han rejser sig, så ham kan jeg også med god samvittighed ringe til- selvom han er i sin bil.

Verdenssituationen bliver vendt og ordnet med veninder, og aftaler træffes i min køretid- og hvis jeg ikke havde min bil-telefontid, så ved jeg ikke, hvordan jeg kunne nå alle mine opkald.

Så jeg er glad for mobil i bilen! Og mener at det er sikkert nok! Så jeg håber aldrig at man vil tage den mulighed fra os bilister. For om jeg synger til radioens musik, eller diskuterer aftenens menu er altså ligemeget, når  man taler om koncentration.

Hvad synes du? Skal al mobilsnak forbydes i bilerne, eller?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Merete
    jun 06, 2007 @ 14:41:06

    Narj, det skal det ikke så længe folk ikke bruger den ene hånd til tlf. For ikke mange dage siden oplevede jeg en yngre bilist som skulle foretage et lidt akavet sving. Hun havde en tlf i den ene hånd og gik ‘selvfølgelig’ i stå midt i det hele. I stedet for at lægge tlf fra sig, forsøger hun at redde situationen… med det resultat at hornet lyder og vinduesviskerne farer frem og tilbage, alt imens hun febrilsk prøver at få motoren igang igen. DET er bare IKKE i orden og jeg må med skam indrømme, at den lidt forbudte finger blev luftet…

    Svar

  2. helleq
    jun 10, 2007 @ 10:18:13

    Jeg forstår udemærket fingerluftningen!! 🙂

    Svar

Skriv et svar

