Ud at spise

“Drengene”, dvs. husbond og ældste søn, der var den eneste der var hjemme, valgte at vi skulle ud at spise på Ærøsund , der er et rigtigt “HERRESTED”!

Selvom der var en del gæster, var jeg faktisk den eneste kvinde til stede. Lidt sjovt, men når man kigger på menuen der, er der måske en logisk årsag. For det er bare rigtig herremad man får der. Dansk mad i store mængder, af en god kvalitet og til en billig penge.

Vi valgte, efter noget snakken frem og tilbage, en gigantisk hereford steak hver, 350 gram, med kartoffelbåde, bearnaisesauce- husbond tog salat( en stor skål med masser af blandet fyld) og sønnen og jeg valgte grøntsager – der var dampede forårsløg, friskskrællede dampede gulerodsstykker, broccoli og blomkål samt stegt tomat til.

Og kødet var fint og mørt, så vi spiste og spiste og spiste, og til sidst måtte jeg give op, på trods af, at jeg havde lirket adskellige kartoffelbåde over til sønnen ( der til gengæld havde lirket broccoli og blomkål over til mig). så jeg levnede det sidste af steaken, og må så bare huske en anden gang at 275 gram nok er max. af hvad jeg kan spise…..

Og ingen af de andre, de dog havde spist op, pånær det grønne, kunne klare resten af min bøf.

Så vi gik derfra godt mætte, og efter en lille gåtur købte vi en isvaffel hver- som vi kun med nød og næppe kunne spise. Sønnden der havde valgt en med tre kugler OG softice måtte give op, på trods af at det var den bedste pistacieis han  nogensinde havde smagt!

Så vi havde en dejlig bryllupsdag , også selvom vi ikke lige huskede den fra starten.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Iduna
    jun 01, 2007 @ 09:10:51

    Lyder som en skøn dag 🙂

    Svar

  2. helleq
    jun 06, 2007 @ 08:04:30

    Det var det også, på trods af glemsomheden 🙂

    Svar

Skriv et svar

