Åh, de lyse nætter

De er SÅ skønne.

Når jeg inden sengetid – der jo er over midnat- går den allersidste luftetur med hunden, er det tydeligt at de lyse nætter er startet. Jeg har jo frit udsyn til næsten alle sider, og mod nord er der aldrig helt mørkt mere. Det flotte røde skær er bare SÅ sommerligt.

Ydermere har vi op til flere nattergale, der yngler lige i nærheden. Og i nat fik jeg dem i stereo, det var nærmest berusende at høre deres sang i mørket. Og man hører det, når man bor langt fra landeveje. Hører en ko brøle i natten, tårnugleparret – der yngler på staldloftet hos naboerne piber, og en enkelt flagermus flakser rundt.

Og så er det at jeg er taknemmelig over den danske sommer!

Er jeg ikke bare heldig?

Skriv et svar

