Så kan han lære det!!

Min søn havde i dansk stil læst og lavet et essay over en novelle kaldet “Tabernar”. I den var han blandt andet blevet forundret over og stødt over at en af personerne fik karakterpenge- for gode karakterer.

Vi vendte den derhjemme, hvor han så dybt forundret ud, da jeg fortalte, at sådan havde det altså også været i MIN barndom. Et bestemt beløb pr karakter. Og ikke noget for dem under 8 ( mener jeg – at kunne huske).

Nu er hans årskarakterer kommet. FINE karakterer, synes jeg, alt i alt har han et gennemsnit på rent 9.

Meeeeen, han skal ikke have karakterpenge for de fine karakterer, vel?

For det er da noget sært noget, at bedømme folk efter hvad de får, og ikke efter hvad de “har fortjent”.  Ikke??

Men jeg tror nok at han får lidt, fordi han generelt har oppet sig lidt siden jul, da vi havde en snak om seriøsiteten og vigtigheden af et godt sidste halvår i folkeskolen. 

Skriv et svar

