Atter en eksamensdag

Ja i dag er det så eksamensdag igen for den store. Han har været oppe i samfundsfag, og et af emnerne var “Ytringsfrihed”. Jeg har fået en sms fra ham om at han har skrevet 6 sider om det.

Så nu er det bare at vente til karakteren kommer….

Og ytringsfrihed, det er da et emne, der er evigt aktuelt. Bare se de sager der er oppe lige nu. DF, der skyder sig selv  ( velfortjent i foden) pga topstyring. Det er et overgreb mod ytringsfriheden. Ikke at jeg på nogen som helst måder sympatiserer med dem, men jeg kunne kun give Frevert ret, da jeg så at hun i “Godaften Danmark” sagde noget i denne retning: “Vi er alle i folketinget valgt individuelt af folket – og det er derfor forkert at man så skal topstyres ovenfra, af en enkelt folkevalgt”. HØRT!!!!  For det er jo også dét ytringsfrihed handler om- at man stadigt kan have egne meninger og ikke skal tilpasses et partiapparatur, en leder, en formand osv. Ytringsfriheden er noget stort, som vi alle skal værne om!!

Nå, nu er det jo ikke mig, der skal skrive om det… :o)

Men er det ikke en af de værdier, der skal vægtes højest i livet?

Skriv et svar

