Dårlig timing

er når ens ægtefælle arbejdsmæssigt har et mega stort projekt, der skal typegodkendes dags dato – i København- hvorefter han på mandag skal mødes med godkenderne, fro at færdiggøre det sidste, da de flyver til Sy’amerika mandag aften.

Det har betydet, at jeg stort set har været alene om det hele herhjemme hele ugen, da han har arbejdet fra 8-18 og derefter taget hjem og givet en hånd med hjemme, til kl. 22, hvorefter han har knoklet videre til to om natten. I går var variationen dog den, at han først nåede hjem kl. 21.30 – hjalp mig med pizzadejen, hvorefter han arbejdede videre til halv to… fordi han skulle køre hjemmefra lidt over seks for at nå toget til Kbh.

 I går fik jeg nok! Vi snakkede i telefon, og jeg var nok ret uvenlig, måske fordi de borde vi skal bruge står i et aflåst rum i ungdomsskolens lokaler. Og vi har IKKE nøgle til det. Og HVIS nu alt gik galt, så ville vi stå uden borde og stole, og hvad så??  *grrrr*

Har jeg fortalt at jeg HADER løse ender?

Så jeg himlede op om dårlig timing fra hans side, om alle de ting, der manglede endnu, om at skulle placere folk på gulvene ( worst – case -scenario)..osv, mens jeg kunne mærke at tårerne trængte på inde bag ved.

Og bagefter havde jeg SÅ dårlig samvittighed, for han har jo ikke valgt at kunden rejser lige på mandag, og at tingene skulle være færdige til da. Han HAR rent faktisk et ansvar for at tingene er klar på arbejdet ( han er jo den ene af cheferne). Han knokler faktisk 18 timer i døgnet, og han HAR faktisk næsten nået at kalke og tjære huset færdigt.. Og han KOM hjem og hjalp med pizzadej. Og for lidt siden ringede han fra Kbh og sagde at han havde aftalt med ungdomsskolechefen, at denne satte bordene ud, så vi kunne hente dem i dag.

 Så på trods af dårlig timing falder det hele på plads alligevel. Og sådan er det vel altid?

Og i aften, når han returnerer fra København, vil jeg give ham en ekstra krammer og fortælle ham, at han er den bedste i verden til at nå det dobbelte på den halve tid.

Skriv et svar

