Vi nåede da også..

… både at få lavet invitationerne til konfirmationen færdige, og puttet i kuverter og fik købt frimærker til dem inden vi tog til Odense.

 Og på vejen til biografen, var vi lige et smut inden om kirkegården med en forårsbuket til mon mors grav. Jeg lavede en blanding af påskeliljer, ribes, nyudsprungne birkegrene og forsythia, som så blev sat i en vase sammen med en sød påskeælling. Og s fik datteren lov til lige atsige hej til mormors grav. Hun plejer at brokke sig over at det for det meste kun er mig, der tager derhen- men jeg arbejder jo i Odense og kan køre derhen efter arbejde sommetider. Og hvis familien skal med, så er det en længere køretur, så derfor er det som oftest mig alene, der tager på kirkegården.

Og så tit gør jeg det nu heller ikke….. hver anden måned, cirka…. For er det dét man skal? På kirkegården for at mindes? Eller er det bare for at man kan sige ” se selv-mange buketter- en erindret person”? eller?

Jeg gør det når jeg synes jeg har lyst, på hendes fødselsdag, bryllupsdag eller dødsdag ( der er to dage mellem). I en af juledagene, og hvis jeg véd at min far og Hanne ikke kommer derop, fordi de er på ferie. Og så længe de går derhen hver torsdag – efter at der er slået græs, og gamle buketter er fjernet- og sætter en ny buket til hende, er det ikke strengt nødvendigt at jeg også kommer med blomster…

Hvor tit skal man gå på kirkegården?

1 kommentar (+add yours?)

  1. Helle
    apr 09, 2007 @ 06:56:34

    Jeg har vist besøgt min mormor og morfars grav i Vissenbjerg 1 eller 2 gange på 10 år! Og det er bestemt ikke fordi, de ikke er erindret – tværtimod er de lyslevende inde i mig. Jeg har sågar skrevet et bog om dem (sammen med min mor).

    Jeg mindes ikke mere, fordi jeg besøger deres grav.

    De lever videre i mig og med mig – i alt hvad jeg gør.

    Jeg tænker på dem hver uge.

    Svar

Skriv et svar

