Dårlig samvittighed…

..fylder mig lige i øjeblikket!!!

FORDI min lille pige ligger hjemme og er syg, og jeg er nødt til at være på arbejde til min chef kommer tilbage fra et meget vigtigt møde.

Det startede i går, hvor hun ringede til mig på arbejdet og sagde at hun ville gå op i sofaen og lægge sig, fordi hun havde mere ondt i halsen, end hun havde haft om morgenen, hvor hun havde klaget lidt. Den travle moder svarede at hun måtte lave sig en kop the med honning og futte ovenpå med en dyne og lægge sig, så…

Jeg kom hjem, råbte hej og futtede rundt nedenunder. Husbond ringede og jeg satte kaffe over, så vi kunne sidde og nyde det sidste sol på terassen med en god kop kaffe.  Kaffen blev nydt, og vi småsludrede hygsomt sammen.

Så opfordrede jeg husbond til en løbetur , mens jeg fil kigget på et par ting, og han susede afsted. Drengene ville i ungdomsklub, og jeg aftalte med dem, at så måtte de lige tage noget hurtig mad selv, hvis de ikke ville vente til efter halv otte, hvor jeg regnede med at husbond returnerede efter løbetur.

Drengene blev kørt klokken syv, og så omsider, da jeg kom tilbage, kom den lille tullepige ned af trappen. Ikke bare varm, nej, faktisk helt rød af feber, smågrædende pga. hovedpine og “bare ondt over det hele”.

Jeg fik trøstet lidt og fik lov til at tage feber. Termometeret viste 40,2 !!!!!!

Og så kom den dårlige samvittighed. HVORFOR havbde jeg dog ikke checket hende allerede da jeg kom hjem. Hvorfor havde jeg ikke lige smuttet op, hvorfor????

 Er jeg ikke bare en ond og forsømmelig mor?

Men så snart min chef returnerer , er jeg den der tager hjem og nusser om mit barn!!

Skriv et svar

