For alle de små blomster…

 NU er det forår!!!!

I går, under familiefrokosten, var vi alle blevet så mætte og fyldte af maden, at vi MÅTTE ud at gå en tur inden der kunne blive plads til osten.

Og da vi bor lige ved en skov, gik turen derhen. Solen skinnede, og fuglene kvidrede om kap. Og det kunne mærkes at foråret er ved at få rigtigt fat!

Inde i skoven så jeg til min store overraskelse, at et lillat tæppe bredte sig over flere kvadratmeter- og jo, det VAR violer, der nu var i blomst. Smukke lilla duftende forårsbebudere. Jeg plukkede et par stykker til en  lille forårsvase, og vi gik videre.

Pludselig så jeg noget hvidt der lyste op i skovbunden, nej, det kunne ikke passe!?  Det er da kun marts…. Men JO, da jeg gik derind, stod jeg blandt de allerførste anemoner, der var sprunget ud i solens varmende skær….. Det var elt berusende, og jeg forelskede mig omgående i foråret…

Og videre gennem skoven var de første løvemund søreme også sprunget ud, sammen med følfod, gule “stjerneblomster” og “de små hvide-fnullerblomster”. Så det blev en fin lille buket, der blev plukket og sat på frokostbordet, da vi returnerede.

Og i morges, da jeg stod op i halvmørke, lyste buketten op på bordet og mindede mig om at det bare er en vidunderlig smuk skøn mandag!!!

 Hav en skøn dag derude.

Skriv et svar

