Hvad var det dog der skete, mit vinterfrosne hjerte brast.

Og det gjorde det i går, da jeg vågnede til fuglesang, og en luft der var mættet af forår.

Og selvom jeg er en håbløs amatør, når det gælder havearbejde ( jeg kæmper dog hvert år for noget bedre), så trak det i de to cirkusheste for at komme ud og få nusset i haven. IKKE at få jord under neglene- for det har jeg allergi overfor!!

Men husbond fik klippet stauder ned og revet bedet foran huset. Imens gik jeg rundt og samlede småting sammen, og da vi alligevel skulle ud at køre, gik turen videre hen til Bilkas havecenter, hvor vi fik købt to nye drivhusglas og noget liste til glasset. Der var røget to under stormen i år. 2 bakker stedmoder og to bonderoser i farver jeg ikke havde i forvejen blev der også investeret i.

Drivhuset blev gravet ud, og jorden udskiftet med ny god muld fra sidste års hønsemøg og imens husbond tog sig af det, fik jeg vasket alle glassene med rodalon, så glassene blev klare igen.

Så blev der vandet, og nu er det bare klart til at jeg sår ny persille, radiser, salat og purløg samt sætter årets hvidløg.

Og uhmmmm….. hvor jeg glæder mig til at høste det første!! Og er drivhuset dog ikke en god opfindelse?

Skriv et svar

