Metallica

kommer til Danmark til sommer. Det blev annonceret i P3 i morges, at de havde meldt ud at de tog fri fra studiet for at optræde i et af medlemmernes hjemland! Og eftersom den eneste der ikke er Amerikaner er Lars Ulrich, må man vel formode at de kommer og spiller på Roskildefestivalen.

Og nu kommer mit dilemma….. Mellemste er Metallicafan af de helt store. Og han vil bare synes at det er livets største oplevelse at se dem live. Men han er alts kun 13 år, eller rettere- til sommer er han 14 år, og lige ung nok til at det er sikkert at sende ham til Roskildefestival alene!!!

Og at sende storebror, der til den tid er 16 med som chaperone- det er vel også for ungt ? Han fik først sidste år selv lov til at bo i eget telt i uroligcampen på Langelandsfestivalen, hvor vi andre lå i personalecampen- få minutters gang derfra…..

Og så er der muligheden for min bror, men det er at sætte ulven til at passe får- har jeg jo efterhånden erfaring for – Onkel Dunkel er børnenes helt, fordi han bare er SÅ upædagogisk og ufornuftig, men som fornuftsperson er han ikke den bedste – han hælder nok bare øller på sønnike ( som sidst).

Så er der mig, sagde hunden. Men at tage på Roskilde sammen med MOAR, det er vel ikke det man ønsker mest, på trods af at selvsamme moar er hande der har introduceret sønnen for Metallica.

Hvad i alverden gør jeg? For jeg kommer ikke udenom at sende ham derover??? Gode råd søges…

Og er jeg for pylret, når jeg ikke vil sende ham derover alene? Er 14 ikke alt for ungt til Roskilde?

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Pernille
    feb 13, 2007 @ 19:13:33

    Jeg vil helt klart mene, at 14 år er alt, alt for ungt til at tege alene til Roskilde, men jeg er jo også bare en pyldremor 😉

    Kunne du ikke tale et alvorsord med din bror og så krydse fingre for at han opfører sig bare nogenlunde ansvarligt,hvis du overlader sønnike til ham?

    Svar

  2. kontorchefen
    feb 13, 2007 @ 20:28:52

    Også her. 14 år er for tidligt. Enhver fornuftig teenager vil søge grænser på denne festival. Jeg er musiker og til halballer ser jeg tit børn der drikker, meget. Øv. Men jeg kender ikke dit barn, men … Han har jo livet for sig, det kommer.

    Svar

  3. helleq
    feb 14, 2007 @ 11:32:07

    Pernille, sidste gang hældte han øl på sønnen, da de var til Metallica-jam sammen – og da de mødtes til Red Warschawakoncert, ja der skete det samme… husbond måtte afhente drengene på værtshus sammen med halvfuld onkel. Drengene var dog nogenlunde sobre, da han først havde ledt dem i fordærv efter koncerten ;o) Og alvordsord? Narh ikke hos ham… det virker ikke helt, men han er FLINK …

    Kontorchefen, ja jeg ved godt at halballer mv. er stederne hvor de unge får deres druk-debut. Og der har vi haft en klar regel om at når man er konfirmeret, må man komme til halbal. Og der er det min erfaring med storebror, at der ikke drikkes så meget, at de bliver syge…. så jeg håber at lillebror også er nogenlunde fornuftig.

    Og med hensyn til Roskilde, så kunne løsningen være at jeg tog med, sammen med begge drengene, og var ” på stedet” uden at være helt hos dem. Mon ikke det er den bedste løsning?

    Svar

Skriv et svar

