Grupperådsmøde

 er der i aften, hos spejderne, der i øvrigt er den ældste gruppe i Danmark. De har 100 års-jubilæum næste år, så der skal nok ske en del i det kommende år.

Alle mine børn er aktive hos pionererne  , den mindste som flokspejder ( i en måned mere), drengene som tropsspejdere ( den ældste rykker op som klanspejder i foråret – når lillesøster rykker op i troppen). Og jeg stiller troligt til grupperådsmødet, eller generalforsamlingen hvert år, MEN jeg er IKKE med i ledelsen, og det er efterhånden blevet helt principielt, at jeg kommer med, og ikke lader mig vælge!!

Men jeg hjælper gerne, tilbyder altid at køre, hvis der er brug for det – hjælper med både bagning ssamt praktisk hjælp hver gang der holdes spejderdiskotek, der er et tilløbsstykke for lokale børn fra 2. til 5. klasse. (100 – 150 børn er ikke unormalt).

Og hvorfor dog denne stejle holdning mht. at sidde i grupperådet/bestyrelsen? Jo, jeg tror at hvis jeg kom med, ville jeg ikke kunne engagere mig 100 %. Jeg sidder jo også i bestyrelsen for judoklubben , der i øvrigt også har jubilæum næste år, og er en af landets ældste. Og jeg er bange for at jeg ikke kan give mig fuldt og helt til begge steder.

Så derfor dette valg/fravalg. Og er det ikke i orden at man ikke engagerer sig i så meget,  at alt kan risikere at vælte??

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Anetq
    feb 14, 2007 @ 16:26:36

    De der spejdere har alligevel forkert farve uniform på, så det er et skråplan 😛

    Svar

  2. helleq
    feb 14, 2007 @ 19:57:59

    Tjaaaeh….selv på Blå sommer gik der nogle rundt og så grønne ud – og jeg tror at vi blev enige om at farveblindhed var stort 🙂

    Svar

Skriv et svar

