Hovsa

… der var lige en uge, der glippede!

Og selvom det tildels var fordi at internette var nede IGEN fra onsdag til torsdag, så var det nu mere travlhed på både arbejds- samt hjemmefronten der var skyld i manglende indlæg.

Og hvad er der egentlgt sket? Fejlbehæftede data gav hovedbrud på arbejdet.

Og på hjemmefronten var det ældstes erhvervspraktik, der tog tid ( han skulle hentes/bringes på skæve tidspunkter). Og han var i børnehave i ugen der er gået!! Hans gamle børnehave, så han kendte et par stykker af de voksne fra hans tid dernede. Og han har nydt det, han har været tilknyttet “rokketænderne”, der jo er de ældste børn – og som ikke skal have hjælp til tørring af bagdel mv., hvilket ikke er drømmen for en 15-årig dreng. Han synes at de har været sjove, dejlige og han ved, at han kommer til at savne dem!

 Mellemste har haft projektuge med emnet woodo, og havde fået ros for sin fremlæggelse, så han var også glad.

Yngste havde også projektuge, men fælles med alle de andre skoler i kommunens femteklassere. De har hvert år et musik/teaterprojekt sammen, hvor de spiller et udvalgt stykke, laver kulisser osv. på tværs af skolerne. Turen ruller med skiftende værtsskoler, så de får også mødt elever fra de andre skoler.

I år var det musikteaterstykket “Gasolin”, der består af et teasterstykke med en masse af Gasolins musik, så os forældre var godt nostalgiske efter børnenes fortolkning af Rabalderstræde, Kvinde min og alle de andre gode gamle. Og ungerne, der alle var iklædt 70-er-tøj, de klarede  det bare så flot!!!!

Og jeg begyndte at tage mig sammen i fællesskab med en kollega. NU har vi en daglig opgave i vores kalender der hedder MOTION!  Så en gang om dagen går vi ned i vores motionsrum og tager 7½ minut med nakke/skulderøvelser, så vi kan få myoserne tvunget væk, og hovedpinen sendt ud af gymnastikdøren. Og jeg kan mærke, at bare det lille  program bare hjælper!

Ydermere har vi længe snakket om at NU skulle vi træne lidt mere. Jeg får aldrig trænet om torsdagen, da jeg kun underviser børn, og derefter skal køre mine egne til spejder. Så motion kan man ikke kalde det at gå rundt på en måtte og instruere.

Så jeg kørte ned til Svendborg tirsdag efter arbejde, sammen med drengene, for at træne judo fra halv syv til halv otte, og for derefter at tage en times yoga. Og på trods af stønnen og prusten under træningen, og et par “NU-MÅ-jeg-have-vejret-igen-pauser”, formåede jeg at træne hele tiden igennem, og på grund af den efterfølgende yoga, havde jeg ikke ondt i muskler eller led dagen derpå. Jeg sov bare lidt tungere tirsdag nat 🙂

Torsag aften så vi skuespil og forsømte for første gang i umindelige tider en børnetræning. Og jeg regner med at vores afløsertræner har tacklet dem godt nok. Jeg glæder mig i hvert fald til at se dem igen næste torsdag.

Og weekenden?

Tjaaehhhh…yngste blev afhentet klokken kvart i fem, hvor hun skulle med en veninde til Randers ( alene de tog med toget), op til venindens far på weekend. Hun har været med mange gange før, så det er ikke helt ukendt, dog er det første gang at hun skal med toget derop. Men veninden, der er MEGET fornuftig har taget turen flere gange før med tog, så jeg er helt rolig.

Ældste skal til halbal i Stenstrup, mellemste har aflyst sin tur til Kbh (ØV), så vi er tildels hjemme i weekenden.

Jeg havde egentligt bare glædet mig til tosomhed, men …….. sådan blev det bare ikke.

Og den intime middag på udvalgt restaurant for to, som jeg havde regnet med, den udsætter vi enten, eller også bæliver det hygge for tre.

Er jeg en ond egoistisk mor, når jeg synes det er ærgerligt at vores tosomhed ikke blev til noget?

Skriv et svar

