HURRA, HURRA og atter HURRA!

Lærke

I dag er det 12 år siden at jeg på Svendborg sygehus kl. 23.26 fødte en lille pige på 46 cm og 24oo gram.

Fødslen var blevet igangsat kl. 14 om eftermiddagen, hvor jeg – af en sur jordemoder havde fået sat en stikpille op…Hun var vred, fordi min livmoder slet ikke var klar, og mente at jeg skulle igennem dagevis af stikpiller og en langvarig smerteproces. Heldigvis fik hun ikke ret, og jeg fødte faktisk under hendes kyndige hænder 7½ time senere.

Faktisk var det lige ved at gå FOR hurtigt! Jeg kom på undersøgelsesstuen klokken lidt i elleve, hvor jeg blev undersøgt og erklæret “næsten lukket” . Blev spurgt om hun måtte tage vandet. Ja, sagde fruen, og så gjorde de det, kl ti minutter over elleve.

Jeg mumlede fælt de efterfølgende ti minutter om “%&/)¤%# konstante veer¤)/”, hvorefter at jeg bare vidste at NU var det NU . Mellemste kom jo så stærkt, at en masse ting gik lidt galt….. Så husbond blev sendt efter jordemoder med besked om NU!!!

Jordemoder kom, så og vidste at jeg havde ret, da jeg sagde ” pressveer”!!!  Og at jeg næsten ikke kunne holde igen mere…

Så mens jeg rejste mig på knæ i sengen…klamrende mig til galgen, blev min seng flyttet ind på fødestuen, men for sent!

Så snart døren var lukket ( for jeg ville faneme bare  IKKE føde på gangen) sagde jeg stop, og at det var for sent, men at hun skulle komme og gribe den kommende datter, så hun ikke kom galt afsted som broren, der IKKE nåede at blive grebet!

Så en meter inde i fødestuen- i en almindelig hospitalssseng, ovenpå dyne og det hele, kom min datter til verden. Smuk, velskabt, livsglad og mod en masse odds!

Og nu – 12 år efter- kan jeg stadig glæde mig over at jeg på trods af alle advarsler valgte at gennemføre graviditeten og opnå også at få en datter!!

 Så:

Tillykke Lærke, din dejlige ønskepige!

1 kommentar (+add yours?)

  1. Charlotte (Sherry)
    Jan 24, 2007 @ 23:26:27

    Hjerteligt tillykke med Datteren 🙂

    Må hun få den dejligste fødselsdag, med de bedste gaver og de største smil og grin.

    Svar

Skriv et svar

