Dilemma

At være på “kostomlægning” og have gæster er i sig selv et dilemma…..

For mad, vin og hygge = kalorier!!!

Og i dag kommer vennerne fra Ringe på besøg, og jeg ved bare at der plejer at ryge nogle flasker rødvin ned, når de er her. Ydermere spiser vi sammen…de kommer med en lækker thaisuppe, og jeg har så prøvet at lave noget fornuftigt vi kan spise sammen med suppen.

Det er blevet til  svinekød marineret i en blanding af koriander, ingefær, soya, lime, farin, løg, hvidløg, kokosmælk og ikke mindst anis!! Dertil en peanutsovs.

Noget gyrosmarineret kalkun, og noget kebabkød, og dertil en stærk tomatsauce.

Små forårsruller fra den foretrukne “kina-specialitet-pusher”, og dertil en mango-chillidip.

Ris og marinerede stegte kartofler og stegte grøntsager, og småskåle med småtskåret tomat, augurk, bladselleri, ananas osv…

Lækkert…synes jeg ihvert fald. Og hvis jeg tager fornuftigt af de rette skåle, så er det ikke værst kaloriemæssigt.

Og jeg har belønnet mig selv med et enkelt glas rødvin i aften, fordi jeg faktisk nu har tabt 2.4 kg!!!

Det fortjener jeg vel?

3 kommentarer (+add yours?)

  1. styx
    jan 14, 2007 @ 11:33:05

    Skægt nok, så har jeg konstateret, at når man sparer på kulhydrater, så kan en ½ flaske rødvin til et weekendmåltid sætte lidt gang i et vægttab, der ellers er gået lidt i stå. Så det er bare at snuppe et glas. 😀

    Svar

  2. helleq
    jan 14, 2007 @ 13:35:38

    Fint nok, så skal jeg ikke have dårlig samvittighed over a det blev til 2 glas i stedet for et enkelt… 🙂

    Og så havde jeg bagt et brød, med en god kraftig chilli i, og hvis ikke det andet satte gang i stofskiftet, så gjorde brødet det…

    Svar

  3. Charlotte (Sherry)
    jan 15, 2007 @ 20:03:46

    Det er smadder flot, Helle. 2,4 kg er skisme da meget på så kort tid 🙂
    Way2go

    Svar

Skriv et svar

