Noget om vægt og beslutninger

Ja, jeg er også ramt af selvransagelsens kolde ubarmhjertige lys!

OG jeg har stået på vægten og kiget- først fortvivlet, dernæst undrende, for tilsidst beslutsomt at sige : “Nej ´faneme søreme nej! NU må det være slut!!! NUmå jeg tage mig sammen og få smidt kiloer!””

Og sådan blev det. Jeg har også vurderet om jeg skulle melde mig ind i DDV eller andet, men med den uregelmæssighed jeg præsterer med arbejdstid, er det bare en dårlig idé. Så jeg må klare mig selv med tommelfingerregeler.

Regelerne er følgende:

300 gram grøntsager til både frokost og aften. Kødet/fisken skal være upaneret og med max 8-10% fedt. Brød, kartofler, pasta og ris begrænses. Der tages kun 1 portion …men af hver ret ( små finurlige grøntsagsforretter eller supper er gode startere). Jeg spiser mager dressing, grønstagssovser eller andet til, der kan bløde salaten op….for jeg må nok indrømme at jeg ikke er “salatpige”. 😉

Om aftenen er det tilladt at spise enten frugt, frugtsalat eller andet, der er frugtrelateret. Mellemmåltid formiddag og eftermiddag er også frugt, så jeg når 3-4 stks frugt pr dag.

Morgenmad er enten a-38 med lidt drys, eller havregrød med frugt, samt et glas kold juice, og det obligatoriske krus kaffe med mælk. Resten af dagen er kaffen sort!!

Og så drikker jeg VAND, VAND og atter VAND. Jeg forsøger at nå de to liter pr dag, mindst.

Hjælper det så? Jeps!! På den første halvanden uge er der søreme røget 1,7 kilo af!! Så jeg er nærmest svævende….  🙂

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Charlotte (Sherry)
    jan 10, 2007 @ 23:08:00

    Arhj, hvor er det bare godt Helle 🙂

    Tillykke. Keep up the good work.

    Jeg nåede 1,4 kg på lige over 1 uge – så jeg er også – lidt – stolt.
    (ja, ja jeg er også på skrumpevognen, her i det nye år (brrrr). Skal jo helst kunne (lide at) rode rundt ved swimmingpoolen når vi skal nyde sommerferien i sydens sol).

    Det er først for nylig at jeg har hittet din blog, sådan på den helt tilfældige måde, og bliver altså lige nødt til at give mit besyv med. Det er nemlig smadder dejligt at se dine ord i cyberspace igen, – denne gang dog i blogform 😉

    Glade knusere

    Svar

  2. helleq
    jan 12, 2007 @ 09:11:56

    Hej Charlotte.

    Det var da dejligt at få dig som besøgende her på bloggen.
    Jeg har jo heller ikke været så hurtig til at komme i gang. Det var faktisk Anja, der pressede mig til det 😉
    Og jeg har da fundet din blog – og flere af “de gamles”. Det er rart stadig at kunne følge med i ” de gode gamles” liv. 🙂

    Og med hensyn til vægttab… Så er januar en dejlig naturlig måned at starte i, man har brændt for mange penge af i december, og så må livremmen spændes på alle måder. Og at starte året med tanke på livsstil – tjaaaeh… det er nok ikke værst, vel?

    *knusere* og godt nytår

    Svar

Skriv et svar

