Set fra to sider

Der er både fordele og ulemper ved mit nye job. Og dog, er det fordele eller ulemper? Jeg ved det ikke helt, men der er ændringer i forhold til det gamle. Og hvor vidt de er dårlige eller gode, det er vel en individuel oplevelse, som f.eks.:

Før var jeg en del af et team. Nu arbejder jeg solo.

  • Fordel: Jeg er ikke afhængig af at de andre skal tage over for mig, hvis jeg går fra min plads, hvis jeg skal til frokost, hvis jeg skal på toilet osv.  Jeg skal ikke afpasse mine mødetider med andre. Jeg kan selv tage beslutninger.
  • Ulempe: Jeg har ingen at sparre med, hvis jeg er i tvivl. – men omvendt er det også en fordel, at jeg er nødt ti at gennemtænke alt, vende det og være sikker på mine beslutninger….såååe…

Før var jeg i en telefonkæde med fælles indgangsnummer, nu har jeg ingen telefonkæde.

  • Fordele: Nyt telefonnummer betyder at folk ikke ringer i tide og utide til mig. Jeg er ikke bundet op af telefontider
  • Ulemper: Folk kender ikke mit nye nummer, så de valfarter til mig…men omvendt så er det hyggeligt med besøg i stedet, såååe…

Alt i alt må jeg vel konlkudere at jobbet kun rummer fordele?

 Bortset fra at jeg er træt om aftenen

Skriv et svar

