Afsked

Jeg læste lige Styx’s blog omkring afsked med kollegaer, og kom til at tænke…

For jeg er også blevet begavet lidt. Til vores fællesmøde i onsdags, holdt direktøren en takketale for mig, med roser om den gode kompetente, dygtige medarbejder jeg havde været..og ønskede held og lykke med det nye job. Og så var der blomster og et fint kort til…Overraskende og fint, MEN…

…..det der rørte mig mest, var da kollegaen fra receptionen sagde:

“Vi kommer til at savne dig heroppe, fordi når man kalder på dig og beder dig om at hjælpe kunderne, så ved vi, at du altid behandler alle værdigt, og det er en sjælden gave!” Der blev jeg rørt, lidt flov og varm indvendigt, for det er da en ros!!

 Til gengæld kom det store grin frem, da en anden kollega – hende der sørger for vores fredagsbrødplan er i orden- kom med en tilrettet brødplan, med KUN mig på alle 52 fredage…Fordi, så måtte jeg jo fremover komme med mit eget lille rundstykke og sidde ved mit ensomme skrivebord, når jeg nu ikke ville være sammen med dem mere…Og hun sagde det næææsten uden at grine.

For jeg bliver jo – ind til videre- siddende sammen med dem, på trods af nyt job.

Og heldigvis da. For de er alle skønne, dem i afdelingen!

Skriv et svar

