Julebryg

 Generelt har jeg aldrig været igennem ølfasen i mit teenageliv, for jeg bryder mig ikke om smagen af humle, og det er derfor begrænset hvor mange øl, der er rendt igennem i hele mit liv. Nu i “mine ældre år”, hvor den mørke mere søde øl vinder frem, er jeg begyndt at drikke lidt øl- for det erjo næsten som smagen af hvidtøl, som jeg altid har elsket 🙂

Men “lyst”øl, og jule-, påske- og hvad de ellers hedder-bryg er stadig ikke min livret, så det var lidt af en overvindelse i går, da en kollega havde fødselsdag, og da det faldt sammen med frigivelsen af julebryggen, at sige ja, og drikke lidt bryg…. Men de fleste andre kollegaer var nået at gå hjem, før fødselsdagskollegaen kom på kontoret – han er sælger, og derfor oftest ude i marken, – så jeg kunne ikke nænne at sige at jeg ikke kunne lide stadset, og fik derfor mumlet noget om “bare en halv, så”…

Og synker man det uden at lade det fylde munden helt, kan det godt glide ned uden for meget mimik 🙂

Så i år har jeg fået ½ plastikkop julebryg!!!

Til gengæld har ældsten også stiftet bekendtskab med julebryggens virkning og ikke mindst bagside 😦

Han var med hjemme hos en klassekammerats lidt ældre kæreste, hvor han havde blandet 3 julebryg med en almindelig sixpack, lidt gajolshots og noget vodka-juice…….

Og resultatet? Jaaeeeh…. os erfarne rotter ved hvad der så sker! Klokken 23 ringede han hjem til moar og ville hentes, da han havde knækket sig ( for først gang i sit liv af den årsag), så vi susede afsted – begge med at skævt smil og erindringer om vores første gang det gik galt, og hentede en slap, træt dreng hjem….

Og så er det, at man er glad for at den slags erfaringer ligger laaaaangt bagude i livet….. ikke? 🙂

Og er jeg mon den eneste i landet, der ikke elsker stærk “lys” øl?

Skriv et svar

