Familiedag

Vi var til familiedag i går med mit arbejde.
Allerførst var morgenen gået med at få liv i de to store – teenagere er ikke de nemmeste at administrere! Dernæst vække den mellemste, der skulle ned for at hjælpe hos spejderne med “Grøn søndag med de blå” sammen med den lille.
Imens kørte jeg til Odense Stadion, hvor jeg inden familiearrangementet skulle hjælpe til med et forboldstævne – arrangeret af mit arbejde, med 360 børn. Et rigtigt dejligt stævne, med masser af glade børn. Og så var det familiens tur. De ankom på stadion klokken et til frokost og efterfølgende fodbold. Det er begrænset hvor meget vi interesserer os for fodbold i familien, men selve samværet og hyggen var tilstede. Så vi havde en rigtig god familiedag, på trods af mangel på lovet sol og varme.
Og aftenen gik med hygge og video, for ligesom at slutte af. Vi så Pusher3 – som i forhold til de andre to manglede “et-eller-andet”. Men ses skulle den jo! Og søndag aften er superb til dovenskab, sofa og video, fjernsyn eller bøger.
Og bør man ikke holde søndagen som hvile- og dovnedag?

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Anonymous
    maj 01, 2006 @ 09:31:00

    Kære Helle

    I havde sandelig fortjent at slappe af efter al den aktivitet!
    Her var vejret rimelig godt den søndag, syntes jeg. Vi var i Tivoli og havde en rigtig dejlig tur.Der var ikke megen kø ved forlystelserne, så vi fik kørt mange ture og turpasset blev ihvertfald tjent ind. Vi var også nede og se det store akvarium. Det er altså smukt og en oplevelse, som nemt tager en halv times tid.De mange flotte fisk er virkelig fasinerende, og det er en dejlig fredfyldt stund i det ellers så livlige mylder og larm.

    Kærlig hilsen Evi

    Svar

  2. helleq
    maj 01, 2006 @ 23:14:00

    Kære Evi.
    Jeg er vild med Tivoli, og vi er som regel derovre mindst en gang om året, hvor vi ALLE har turpas.
    Jeg synes ikke jeg bare vil kigge på, når der er så mange herlige forlystelser man kan prøve.
    Hvad fik I prøvet? Den nye høje Himmelfidus?
    Jeg overvandt min højdeskræk og prøvede dæmonen sidste år, uhhhh..

    Til gengæld er jeg vild med tekopperne og den hvor man bliver vendt rundt samt monsunen og valhal. Men det er nok tekopperne, der er MIN favorit-

    Svar

  3. Anonymous
    maj 05, 2006 @ 10:06:00

    Kære Helle

    Haha du er da noget af en vovehals!
    Nej Himmelstormeren var ikke åbnet da vi var der, og jeg skal nok ikke op i den. Alle dem du nævner er altså dem, som vi undgår. Min favorit er absolut Pariserhjulet, men sønnen er mere til den gamle Rutschebane, så den prøvede vi 7-8 el.9 gange. Bådene nyder jeg også, så der var vi også,og Lyntoget et par gange, og Veteranbilerne som har fået noget nyt med vandstråler, som falder ind over bilerne, det er ret flot!
    Jeg har også lidt meget af højdeskræk, det er dog blevet meget bedre,men jeg bliver nemt svimmel og skal absolut ikke op og vendes rundt, og Valhal har vi kun prøvet en gang sidste år, det var ikke en succes.
    Jeg elsker også bare Tivoli, men er altså ikke til det helt vilde, og jeg synes det er lidt synd ar de har bygget de kæmpestore forlystelser, som dominerer ret meget både syns- og lydmæssigt i Haven. Til gengæld er der så ikke længere så lange køer ved de gamle forlystelser, og det er jo en fordel for os.Vi har årskort og er der jævnligt.Jeg nyder at se blomsterne derinde og det ser forskelligt ud hver gang, vi er der.

    Kærlig hilsen Evi

    Svar

Skriv et svar

