Tre skønne dage.

Jeg har lige holdt tre skønne vidunderlige og tiltrængte fridage. De kom lidt som en gave, da jeg i første omgang havde fået at vide, at der kun var én i afdelingen, der kunne holde ferie i uge 8, hvor det jo er de fynske børns vinterferie. Øv, tænkte jeg og sagde at så VILLE jeg bare have fri de tre dage op til påske!!!! Men så kunne det alligevel godt lade sig gøre at få fri i uge 8, og jeg fik tre dage – en kollega skulle på skiferie med sin familie og skulle have hele ugen fri – og en tredie kollega(uden skolebørn) fik så de sidste to dage. Så alle var glade, nok mest mig, der bare havde brug for lidt fri.
Og hvad har vi så bedrevet? Jo mandag var vi alle fem i København og se Achilleus her http://www.kgl-teater.dk Det er en moderne opera, men absolut værd at høre for både børn og voksne.
Vi var naturligvis en tur op og ned af Strøget OG en tur på BurgerKing, når vi nu skulle være feriegrise. Og inden vi tog toget hjem var vi i bland-selv-slikbutik og aflevere ca 150,- på sukkerstads. Lækkert, men ulækkert :o)
Tirsdag og onsdag var det kun børnene og mig der holdt fri, og vi tog en tur til Svendborg den ene dag og hyggede og onsdag gik turen til Fåborg, hvor den mellemste skulle mødes med nogle piger…! Lidt grænseoverskridende når man er 12, næsten 13!
Tog lillesøster med og havde et par hyggelige pige-alene-sammen-timer med hende, mens han traskede rundt med sine piger. Storebroren havde besøg af kæresten, og de er nærmest i hi, når de er sammen, så de fik tilbuddet om at tage med, velvidende at de ikke gad.
Jeg fik ryddet op, ordnet vasketøj og støvsuget onsdag morgen, så oveni energien fra ferien, så har jeg også den der lækre fornemmelse af IKKE at have bunker der ligger og skal ordnes. Rent overskud. Og tænk, jeg har allerede været på arbejde i halvdelen af ugen. Har kun den korte dag i morgen. SKØNT, IKKE??

6 kommentarer (+add yours?)

  1. Anonymous
    feb 27, 2006 @ 09:31:00

    Kære Helle

    Det var da dejligt, at du fik nogle gode fridage med børnene.Den der operatur lyder spændende. Hvad syntes de om den? Jeg tror desværre ikke jeg kunne lokke min søn med til det.At gå på burgerbar er derimod intet problem,men det sker nu heller ikke så tit!
    Du lyder som en rigtig energibombe,men det var måske bare fordi du blev så glad for dine fridage,og blev ladet totalt op?

    Kærlig hilsen Evi

    Svar

  2. helleq
    mar 01, 2006 @ 22:50:00

    Hej Evi.
    Vi gav egentligt ikke børnene noget valg med hensyn til operaen, og min 14-årige er ikke just til opera normalt – de to andre er nok ret “bredsmagede”. Men når der ikke er valgfrihed, så protesterer de ikke så meget og kan slæbes med næsten overalt.
    Og mht. det nåede, så var jeg egentligt også selv overrasket over mængden af opgaver, der kom igennem, så jeg MÅ bare holde noget mere fri!
    Har allerede en fridag næste fredag, hvor vi skal til guldbryllup i øvrigt.
    KH Helle

    Svar

  3. Anonymous
    mar 02, 2006 @ 10:26:00

    Kære Helle
    Ja valgfrihed skal børn jo ikke altid have, det giver jeg dig ret i. Min søn kan også “slæbes” med til det meste, bare ikke høj musik.Han er temmelig lydfølsom, siger det gør ondt.
    Jeg vil da gerne høre om de kunne lide operaen?,hvordan var den?, hvad syntes I?
    Det er altid dejligt, når man får mere gjort, end man har regnet med. Tillykke med din ekstra fridag, jeg håber du får en dejlig dag. Guldbryllup er en sjælden og dejlig begivenhed!

    Kærlig hilsen Evi

    Svar

  4. helleq
    mar 04, 2006 @ 20:15:00

    Hej Evi.
    De syntes faktisk alle tre om operaen, selvom det var en “moderne opera” med disharmonier mv. Et yderligere pift til den var at der også var tekstet, samtidigt med at de kørte med film/lyde mv. på et stort lærred bagved, der gav en ekstra dimension.
    Selv syntes jeg at musikken kunne have været bedre, men oplevelsen var alt i alt flot!

    Svar

  5. Anonymous
    mar 06, 2006 @ 10:19:00

    Kære Helle
    Det lyder da som en spændende opsætning.
    Nu fornemmer jeg bedre hvordan det var, og hvordan I alle nød den gode oplevelse.Tak!

    Kærlig hilsen Evi

    Svar

  6. Telewizja przez internet
    apr 04, 2006 @ 21:00:00

    Best links to seks, seks video, seks filmy, seks free

    seks video
    seks free
    seks filmy
    seks
    seks
    Telewizja internetowa
    Telewizja przez internet

    Svar

Skriv et svar

