Sne og føre..

Jeg har været på kursus i dag. Jeg skulle sammen med en kollega på kursus i Haslev – og efter at have nærkigget vejrudsigten, blev vi enige om at det kunne være åh-så-hyggeligt at køre derover med toget!
Så vi mødtes klokken otte i Nyborg og tog derefter med tog og bus på kursus. Vi blev løbende gennem dagen briefet om snevejrets udvikling, så det var da med lidt bekymrede miner at vi tog hjemad om eftermiddagen. Men HELT galt var det heldigvis ikke!
Jeg pløjede mig igennem snemasserne ( der var heldigvis kørespor på landevejen). Tog en heldig chance med småveje, hvor jeg kom fint igennem. Det var faktisk først de sidste tre-fire km mellem landevejen og vores hus, at det virkeligt var slemt. Der lå driverne i op til en meters højde. Men jeg snoede mig fint udenom, og kom fint hjem. Nu har snebilen lige været forbi og lavet farbar vej til i nat….men jeg håber da at den når at komme igen inden i morgen, hvor jeg skal afsted mod Odense. Jeg HÅBER at jeg kommer godt afsted og at vejene er farbare, så jeg også kan nå at handle og ordne inden Lærkes familiefødselsdag skal holdes lørdag.
Jeg henter allerede farmor i morgen lige fra arbejde- på stationen i Nyborg – for at køre ind til centrum af Odense i myldretiden tager faktisk længere end at blæse ned på motorvejen og til Nyborg!
Og så holder vi ellers fødselsdag ….med indbygget overraskelse lørdag. Hvad dte er, skal jeg nok fortælle om EFTER!

Hvad med dig? Er du vild med at køre i sneen, og hvordan med overraskelser???

Skriv et svar

