Ren ro og afslapning

Ja, så er julen overstået, og jeg NYDER mine fridage! Juleaften pakkede vi bilen, børnene og gaverne og susede til Ballerup for at holde jul med svigerfamilien. Klokken to om natten pakkede vi de nu åbnede gaver, trætte unger og ti kilos ekstra kropsvægt sammen og susede tilbage til Sydfyn. En lang, men hyggelig aften, hvor mellembarnet påstod at han havde fået sit livs bedste julegave ( en el-guitar), som selvfølgelig skulle afprøves klokken halv fire om morgenen :o)
Men det er jo kun jul en gang om året, så pyt med sengetider.
1. juledag var vi hos morfar og hans kæreste – først var vi et smut på kirkegården med en krans til mormors grav. Sært som tiden går, nu er det fire år siden at hun døde, min mor. Det føles både som en evighed siden, og alligevel som om, at vi lige har mistet hende.
Nå, men julefrokosten hos morfaren og kæresten gik rigtigt godt, min bror og nevø var der også, og vi udvekslede gaver – rart når det deles over et par gange. En rigtig hyggelig eftermiddag sammen med familien, god mad og maser snak. Ren julehygge.
2.juledag var vi “bare” hjemme…. læste, så film, spillede computer og alt hvad vi havde lyst til.
Som husbond sagde : “Vi nåede ikke noget” …Men det er også formålet med julefred!!
Og i går tog vi så et smut til Odense for at bruge gavekort og for at bytte gaver. Der var ikke så mange mennesker som frygtet, da vi arriverede sidst på eftermiddagen. Vi brugte kun en god time på bytteri, og kunne derefter tage hjem og dase igen.
Havde købt noget lækkert bøfkød hos slagteren og lavede ½-pundsbøffer med livretstilbehør. Dvs både bearnaisesauce og god bøfsovs, både champignongs og bløde løg, ærter, flutes og halve bagte kartofler, surt og rødbeder. Blev vi mætte? JEPS!! :o)
I dag rydder vi lidt op, husbond får checket bilen, ældsten er hos en pigeveninde, og jeg satser på at gå i gang med næste bog på læselisten, nemlig min gavebog : Dean Koontz’ “Nabo til himlen”.
Jeg glæder mig! Og også til at se tredie del af Steven Kings Rose Red på TV-danmark eller hvad den nu hedder 6-eren…
Og så skal jeg slappe af og lade op til arbejdet på fredag.
Hvad med dig? Dovner du også juledagene væk?

Skriv et svar

