En smutter!!

Min tiårige datter har et kæmpe ordforråd, og hun kender en masse fremmedord, både de mere almindelige, men også specielle ord, og hun bruger dem som regel korrekt.

MEN selv for hende kan den sommetider smutte. Vi var på vej i bilen, os quinder, og hun havde rullet hele skytset frem i håbet om at få en hvalp. Hun skulle nok lufte den, kæle med den, tørre op efter den og give den masser af kærlighed. Og – som hun sagde- så skulle hun jo også træne inden hun skulle have børn. Jeg spurgte hende så om hvor mange børn hun skulle have ( mest for at stoppe hundehvalpeplageriet), og hun fortalte mig at hun gerne ville have fire, to piger og to drenge, ” Men ikke før jeg er mindst tyve år mor”. Nååe sagde moderen… og lyttede videre..
Hvortil tullen sagde…”Og hvis jeg skal have nogle før, vil jeg have en…adop…en abo….nej en amputation!!”
Jeg holdt næsten masken, men formåede kun at nikke, for ellers havde jeg grinet højt!

Og ja, meningen er da lidt den samme, men alligevel…Jeg synes den var sjov 🙂

Skriv et svar

