Forandringens vinde

Jeg blev ansat i min nuværende virksomhed i maj i år. En ansættelse, der glædede mig, jeg havde brug for ro, rent arbejdsmæssigt, og et job i en tidligere “statsvirksomhed”, der dog nu er privatiseret – eller rettere et amba, det måtte da give ro på! HA! HA! HA!
Efter nøjagtigt en måneds ansættelse “frafusionerede” min virksomhed med den virksomhed de samarbejdede med, og der hvor jeg var, samt tre andre afdelinger, der var part af fusionen, skulle skilles. Så siden juni har jeg reelt været chefløs, da min chef var i den anden virksomhed.
Det har nu ikke gjort noget, og jeg og den ene kollega med samme jobfunktion har bare passet os selv og haft demokratisk selvstyre.
Nå, men i efteråret kom der så et af de fine managementfirmaer på banen. Vi skulle omorganiseres, trimmes og nytænkes, så vi var klar til fremtiden. Nogle fancy folk kom og interviewede udvalgte ansatte – dog kun ledere og mellemledere og TO! almindelige ansatte for at se hvad der kunne gøres bedre og om.
Og efter nogle måneders tænkning frem og tilbage – samt udspørgen medarbejderne om, hvad de evt. kunne tænke sig i den nye virksomhed, er firmaets nye struktur på plads….og jeg er en af dem der skifter job! Jeg skal til at arbejde mere med IT – dog på tænkesiden, jeg får bl.a. ansvar for optimering af interne systemer – dvs telefonsystemerne – CRM samt det interne kundesystem. Jeg skal se, hvordan det udnyttes bedst muligt, og hvordan vi kan få det bedre.
Og jeg glæder mig – for jeg er nok egentlig mere til at bygge vindmøller end læhegn, når forandringens vinde blæser.
Så pr. 1.1.2006 får jeg mit tredie sæt visitkort!

Skriv et svar

