Kedelig dag! Gab! – og dog…?

Hvorfor er der nogle dage, der bare er frygteligt kedelige? I dag er en af dem! Vi har store problemer med netværket på jobbet, så jeg er logget af citrixen, så jeg i det mindste har lidt mulighed for at kunne arbejde med de ting, der ligger udenfor den! Men det meste af systemerne i firmaet er jo på citrix, og det gør os hjælpeløse, når systemet ikke kører. Først da mærker man hvor afhængig man er af at “det bare kører”.
Jeg er jo egentligt IT-uddannet, og lige nu er jeg taknemmelig for at det ikke er MIT ansvar at få tingene til at køre her i huset. Jeg genkender de desperate blikke, de afvisende attituder og de andre stresssignaler alt for godt! Det var jo derfor jeg selv tog beslutningen om ikke mere at arbejde som IT-ansvarlig.
Så lige nu er jeg i den heldige situation, at jeg både keder mig lidt og samtidigt er lettet over at det ikke er mig, der stresser.
Jeg har heldigvis valgt at se positivt på det. Jeg får ryddet op i mine skuffer, skrevet dette indlæg, tid til at spekulere på et meget vigtigt møde i morgen, ro til at tænke på aftensmad, planlægning osv – og jeg får jo løn imens.
Så er det egentligt en katastrofe med en dag, hvor netværket er ustabilt, eller er det bare et spørgsmål om at fokusere anderledes?

Skriv et svar

