Det sørme det snart de’cember

NU er det snart jul. Vi er begyndt med pakkerne, ihvertfald at få dem ordnet og pakket ind. Og der er MANGE!!!! Altså ikke julegaver, men alle de andre sjove, søde julebebuderpakker. Og jeg elsker det! Både at købe, pakke ind, give og få.
Jeg begynder omkring påske. Med tre børn og en vis standard som krav, så er det tidskrævende- men jeg når det altid. Hos os kommer nissen jo med pakker hver nat og putter dem i nogle overdimensionerede sokker, som hænger inde på børnenes værelser. Og så længe man tror på nissen er der pakker fra ham ;o)
Så selv den store på 14 tror på nissen – og jeg ignorerer selvfølgeligt de hints han kommer med om, hvad jeg kan fortælle nissen af ønsker fra ham. :o)
Ham på tolv har ikke endnu sagt noget om tvivl, og den lille på ti- ja hun har allerede lavet en dagbog som hun kan skrive til nissen i, sådan mht. gode og dårlige gaver.
Da vi i sidste weekend pakkede ind, havde jeg søreme fået købt over tredive pakker til hver, så de får at par sampakkede ( af de mindre ting ).
Jeg har også købt til pakkekalender på arbejdet , hvor vi hver skal have to pakker med.
Der er også købt til klassepakke til den lilles klasse – en fællesgave til klassen.
Og nu mangler jeg bare afklaring på om den mellemste og den store skal have pakker med også.
Måske skal de, og så skal jeg nok vride min hjerne med nogle flere gode gaver!
Hvad giver jeg så? Tjaaeh, det er jo en hemmelighed, men bøger, film, tegnegrej, smykker mv. er der i år – og nej, jeg kan ikke holde pakkerne på en tier i snit, men nok nærmere 20-25,- fordi jeg render på udsalg hele året. Og jeg mærker det jo ikke når det ikke skal købes i november.
Hvad gør du? Fortvivler eller glæder dig til næste års pakejagt?

Skriv et svar

