Gele og squash og marmelade

Jeg har forresten syltet og så’en. Noget jeg bare MÅ og skal hvert efterår.
Jeg har kogt paradisæbler og lavet den mest vidunderlige gele til julens æbler, den gode sovs og til pynt på æblekagen. Og intet smager så blødt, sødt og himmelskt som ægte paradisæblegele!
Jeg havde også et par squash, som jeg ikke havde nået at plukke i ordentlig størrelse-tid. Så de blev syltet som asier, knasende sprøde og sammen med peberfrugt og løg og lidt hjemmeopgravet peberrod. Mums – for én, der elsker surtsyltet. Og ikke mindst, min failiespecialitet, nemlig græskar-æble-marmelade med vanille, helst den søde bourbon. Jeg er nu ikke selv vild med den, men min familie elsker den både på brød og i vafler og pandekager, så der fik jeg også børnene i sving med at skære græskarlygter, så jeg kunne lave marmelade.
Og det er ren afslapning at sylte, synes jeg. Det at snitte, koge osv. giver ro i sjælen, og glæde når man er færdig.
Hvad med dig, sylter du eller nøjes du med supermarkedets hylder?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Online Web Solutions
    okt 11, 2005 @ 23:21:00

    This post has been removed by a blog administrator.

    Svar

  2. Aeris
    okt 12, 2005 @ 19:24:00

    Uhmmmmm Paradisæblegele.. jeg ELSKER det! 🙂

    Svar

Skriv et svar

