Dobbeltord.

Vi kender alle de sædvanlige dobbeltord som pande, ( den i hovedet og køkkenredskabet), ben – at gå på og i betydning knogle.

Men jeg blev fanget lidt i et dobbeltord jeg IKKE havde tænkt over ;D

Jeg synes jo at jeg render meget, sådan på en hverdag, så jeg havde set en skridt-tæller på tilbud til en flad 50-er. Besluttede mig for at foretage investeringen, og kom efterfølgende ud for denne konversation.

Datteren: Mor, hvad er det du har dér?
Mig: En skridtmåler.
Datteren: Advr, hvor er du altså bare ULÆKKER!!!
Stod og så undrende ud…..Hvorefter datteren udbrød – og så har du ikke engang noget!!
Så nu meget måbende ud!
Datteren: Noget skridt, du ved, mens hun pegede på sit underliv…(har fået fjernet mit underliv for 6 år siden).

SÅ gik der en prås op for moderen. Skridt og skridt!
Måtte derefter grinende forklare den unge dame, at jeg altså ikke proppede det op nogle steder, men bare havde måleren i bukselinningen, så jeg kunne se hvor langt jeg går i løbet af en dag.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Aeris
    sep 07, 2005 @ 21:16:00

    Dén var sgu god, Helle! 😉 Jeg skreg af grin – det var ligesom den gang jeg hørte forkert. Min mor og min farmor talte om en gammel stol, vi havde – med en sort hynde… gæt selv hvad det blev til.. HØNE!!! 😀

    Svar

  2. leanordhuron7117
    sep 26, 2005 @ 01:19:00

    i thought your blog was cool and i think you may like this cool Website. now just Click Here

    Svar

Skriv et svar

