Græsenke med alt det der hører til.

Det fædrende ophav er på messe i Herning hele ugen, så jeg er alenemor/græsenke. Det er hårdt! Jeg må nok erkende at man vænner sig til at hjælpes ad, og derfor ikke oplever hverdagen så stram med hensyn til tid, som den vitterligt er. Vi plejer at følge nogle ret faste rutiner om morgenen, f.eks. Jeg står op, sætter kaffe over og går i bad. Imens står faderen op og dækker morgenbord og begynder at vække børn. Vi spiser derefter morgenmad sammen alle fem, og jeg suser ud af døren med min madpakke- der enten er lavet dagen før eller er et hurtig udskrab fra køleskabet. Derefter rydder de andre, laver madpakker og enten cykler( de har 6 og 8 km til skole) eller bliver kørt i skole af faderen, der derefter fortsætter på arbejde.
Jeg sørger til gengæld for at handle, opsamle børn og køre dem til sport om eftermiddagen, hvor jeg har lettest ved det… Så vi deles ret pænt.
NU må jeg erkende at tiden ikke rækker, og har derfor måttet bide i det sure flex-æble og informeret på arbejdet, at jeg flexer nogle timer i denne uge. Møder ½ time senere og må gå en time før den ene dag, for at nå det hele. Det er lidt sært, her troede jeg at jeg var “super-mom” og så må jeg erkende at selv jeg er dødelig ;0)
Men at bruge sin flextid på børnene er ikke det værste, vel?

Skriv et svar

